Регистрация Забравена парола?

Още молове и аутлет центрове в София

Още молове и аутлет центрове в София

11/03/2010

Стотици милиони евро вложиха, и то в разгара на кризата, големи международни компании в нови търговски центрове, където се очаква жителите и гостите на София да харчат парите си. Те ще примамват с луксозни модни марки, но и с по-достъпни магазини за дрехи и обувки, както и със заведения и места за развлечения.

Преди дни беше открит най-големият аутлет център у нас. След седмица ще отвори врати мол "Сердика център", а след малко повече от месец - още един, познат като мола на "Карфур", който най-вероятно ще се казва The Mall.

Инвестицията в тези обекти надхвърля 200 млн. евро, но точна цифра трудно може да се даде. Причината е, че и двата мола са част от по-големи проекти и размерът на вложената сума е обща за целия комплекс.

Така например в "Сердика център", където освен мола има и офис площи, са инвестирани общо 210 млн. евро от немските компании "Шпаркасен имобилиен" и ЕЦЕ.

Около 200 млн. евро са налети от гръцката "Асос капитал" в бизнес комплекса, който включва търговския център The Mall и офис сградите на "Европейски търговски център". Напълно ясна е само инвестицията в "София аутлет център" - около 50 млн. евро, от страна на регистрирания в Австрия фонд "Арнок имобилиен".

И трите обекта отварят врати в разгара на кризата, въпреки че бяха започнати далеч преди началото й и въпреки забавянето при два от тях.

Първата копка на "Карфур" и ЕТЦ беше направена през януари 2007 г. Няколко месеца по-късно - в началото на есента, бе даден старт и на "Сердика център". 2007/2008 г. беше сложено началото и на инвестицията в "София аутлет център".

Вероятно инвеститорите са си направили сметката, че имат капацитет да се справят дори и при влошени икономически условия. И за разлика от други свои колеги успяха да стигнат до финалната права. Сега стискат палци да успеят да привличат достатъчно клиенти, търговците да правят добър оборот и така инвестицията да се връща бързо.

Засега настроенията са позитивни. Според управителите на "София аутлет център" този тип магазини бележат ръст в кризата, защото предлагат висококачествени стоки на достъпна цена. "Лесно е да се купи евтина стока на евтина цена, но много по-трудно е да купиш висококачествени стоки на достъпна цена и да спестиш. Евтините стоки са с кратък живот, направени от евтини материали. Те трябва да се подменят по-често, което прави икономията фалшива. Покупката на висококачествени продукти от утвърдени марки на намалена цена гарантира реална полза и истинско спестяване. Това са продукти, отговарящи на високи изисквания, с дълъг живот, което ги прави изгодна инвестиция", смята Брендън О'Райли, директор в GVA Outlets. Това е компанията, която ще менажира обекта. Оттам са убедени, че и "София аутлет център" ще бъде много успешен.

Надеждите се увеличават от добрия микс от наематели, както и от силното начало. Първите дни аутлета беше окупиран от хиляди посетители.

Оптимисти за бъдещето са и от управляващото дружество на "Сердика център". Шефът на мола Атанас Радев смята, че той има някои основни предимства - местоположението си - във вътрешността на града, близо до центъра и същевременно добрия транспортен подход, размера, големия брой магазини.

Според Радев наемателите в търговския център имат много опит в продажбите. Освен това той и колегите му също им давали съвети. Затова се надява, че магазините ще са успешни въпреки кризата. "Винаги ще има търсене и за луксозните стоки. Но в мола броят на магазините е голям. Така ще има стоки и за по-масовия потребител", смята Радев.

Според инвеститорите в търговския център на "Карфур" освен присъствието на известни модни марки сред предимствата на обекта е голямата зона за забавление.

Тя ще включва заведения за хранене, кино салони, боулинг и фитнес. Много се разчита и на известната верига "Карфур", чийто хипермаркет се очаква да привлече посетители. В него ще има над 50 000 стоки.

Въпреки предимствата си новите търговски центрове ще трябва да се доказват пред клиентите. Освен това вече има три действащи мола в София, които си извоюваха позиции. Но всеобщото мнение е, че има място за още и всеки ще намери своите почитатели.

Новооткритият аутлет също има предшественици, макар и не в този мащаб. Това дава основание на собствениците му да смятат, че конкуренцията е слаба.

В края на миналата година беше открит City Outlet Sofiа в Казичене. Той се намира на площ от 600 кв. м.

1500 квадрата е голям другият аутлет център, изграден на бул. "Черни връх". В The Wall могат да се намерят марки като Roberto Cavalli, Dolce&Gabbana, Armani, Versace, Etro, Dsquared, Gucci, Prada, Richmond, Ermano Scervino, Jimmy Choo, Galliano, Ferre и италианската марка Pinko.

Вероятно същият инвеститор скоро ще започне изграждането на още един аутлет, но извън София. Плановете са Castle outlet center да е в района на Ихтиман. Очакваната инвестиция е близо 30 млн. евро.

В комплекса ще има 120 магазина, заведения, детски кът, супермаркет, развлекателен център с кинозала. Идеята е да има и клонове на банки, козметичен салон, лекарски кабинет, химическо чистене. Планираният паркинг е с 2000 места, автомивка и бензиностанция.

Първият аутлет център в София вече празнува 3-годишнина от откриването си. През ноември 2007 г. отвори "Принцес Аутлет Център" в Младост 4. В него има около 30 световни марки - Adidas, Playlife, Reply, Rifle, Hot Spot, Toi&Moi, Gola, Camper, Shoe Art и т.н.

Разположен на два етажа с РЗП около 12 600 кв. м. Търговската част е на първия етаж, а на втория има развлекателен център с боулинг, електронни игри, детски кът, ресторант. Инвестицията е над 5 млн. евро.

Надписи "аутлет" могат да се видят и по редица самостоятелни магазини в по-малките тръговски центрове и по основните търговски улици в София и големите градове. В тях обикновено се продава една или няколко по-масови марки. Сред най-известните са магазините на "Зара аутлет".

Влизат Zara, GAP и Bershka

Известната модна марка Zara влиза в България с два магазина. Те ще са в моловете, които ще бъдат открити скоро в София - "Сердика център" на 16 март и The Mall (молът на "Карфур") на 21 април. Там общият брой на магазините ще е 185.

Освен Zara ще влязат още четири от марките на испанския моден гигант Inditex - Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius и Pull and Bear. И тук ще има магазин на Peek&Cloppenburg.

В търговския център ще влязат още веригата GAP, марките Douglas, Marks&Spencer, Esprit, Nike, Adidas, Etam, Seven Seconds, Palmers, Benetton, Motivi, Elizabeth, Puma, Mango, Terranova, Oviesse, Calliope, Andrew's man, Mexx, Guess, Capasca, Sisley, Camel, Deichmann, Geox, Humanic, Furla, Max Mara, Lacoste, Marlboro Classic и Playlife, козметичният гигант Sephora, веригата за спортни стоки Intersport. Ще има и няколко магазина за детски стоки. В мола ще бъде разположен и най-големият в България магазин на Apple, и 3 декара магазин“Технополис”.

В зоната за развлечение ще има 10 киносалона, боулинг, заведения за хранене, кафенета, детски кът, фитнес. Хипермаркет "Карфур" ще е на 14 000 кв. м. Над 220 магазина ще има в "Сердика център". За повече от 40 търговски марки в мола това ще са първите им обекти в София. Сред тях е и Peek&Cloppenburg.

Магазини в "Сердика център" ще имат още Mango, Reserved, Esprit, New Yorker, Marc O`Polo, Tommy Hilfiger, Ecco, Humanic, Geox, Deichmann, Camper, Puma, Adidas, Tempo Sport и др. Ще присъстват още Douglas, Swarovski, Bijou Brigitte и Guess Accessoires.

60 ще са родните марки. Ще има супермаркет и също голям “Технополис”. Зоната за хранене разполага с над 500 места в кафенета, ресторанти и др. Паркоместата ще са повече от 1600.

Площта за отдаване под наем на "Сердика център" е общо 51 000 кв. м, разположени на 3 нива. Отделно ще има 32 000 кв. м офиси клас А.

185-те магазина на мола на "Карфур" ще са разположени на 66 000 кв. м. Паркоместата ще са до 2800.

В "София аутлет център" на близо 37 000 кв. м има около 80 магазина. Сред тях са марки като S'Oliver, Mango, Nike, Ecco, Rierre Cardin, Adidas, Benetton, Kappa, Oxette, Motivi, Sisley, Champion, Rollman, Lloud, VCayk, Triumph, Max Mara, Canali, Van Laack, Trend box, Guess, Miss Sixty, Diesel, Energie, Levi's, Geox, Replay, Lee, Wrangler, Rip curl, Mandarin, Ruma, Playlife, Ree jeans, Opticlassa, Scandal, Converse, Tommy Hilfiger и т.н. За първи път у нас стъпват германският производител на порцелан Arzberg, на прибори за хранене и аксесоари WMF, веригата детска мода Nucleo, на пътни чанти и куфари Stratic, спално бельо - Centa-star, модната марка Strenesse.

В аутлета има ресторанти и кафенета. Паркоместата са над 500.

информация на: 24 часа

Сподели в:Facebook Svejo

Намери

в

Реклама

Реклама

Видео

Реклама

Facebook